Az ápoló szerepe a trombózis kialakulásának megelőzésében

Nyomtatóbarát változatNyomtatóbarát változat
Konferencia: 
2012/2013. tanév
Tagozat: 
Fizioterápia, ápolás és betegellátás, traumatológia, ortopédia, idegsebészet
Előadó szerző adatai
Név (format for foreign students: Last Name, First Name): 
Székely Réka Zsuzsanna

Előadás adatai

Előadás címe: 
Az ápoló szerepe a trombózis kialakulásának megelőzésében
Összefoglaló: 

A trombózis néma betegség, napjainkban egyre többet hallatva magáról.
Előfordulásának gyakorisága azonban a ’90-es évektől kezdve jelentősen csökkent, köszönhetően az újonnan előállított készítményeknek, és az orvostudománynak.Diplomás ápoló hallgatóként, és önkéntes betegoktatóként e dolgozattal az a célom,hogy felmérjem a nyíregyházi JAON Baleseti Sebészeti Osztályáról és a Baleseti ambulanciáról visszatérő betegek körében azt,milyen mértékben elégedettek a betegoktatás LMWH terápiára irányuló részével.
Vizsgálatom célja az LMWH terápiában részesülő betegek,oktatásának hatékonyabbá tétele,úgy,hogy rávilágítok a különböző ellátási szintek keretében beállított terápia eredményességére.Az adatfeldolgozás során részben leíró elemzést, részben valószínűségi számításokat alkalmaztam.Leíró elemzést használtam a populáció tulajdonságainak jellemzésére, valószínűségi számításokat pedig a különböző független tényezők egymáshoz viszonyított kapcsolatának megállapítására.A mérhető adatok egymáshoz viszonyított kapcsolatának, illetve a kapcsolat irányának megállapítására a korrelációs együttható kiszámítása alapján következtetek,a megállapítható adatok kapcsolatára pedig χ2 próbát alkalmazok.A különböző csoportok közötti változásokat t2 próba elvégzésével igazolom.
Kutatásom tárgyát képezte az oktatás hatékonyságát befolyásoló tényezők,illetve a betegek ismeretszintjének feltárása.Az oktatás hatékonyságát befolyásoló tényezők közül vizsgáltam az oktatásra fordított,időt,a közvetett úton, az alapján, hogy hol kezdték el beállítani a terápiát, továbbá vizsgáltam,az oktatást végző személy kilétét,illetve az öninjekciózásra való hajlandóságot,készséget.Az oktatás eredményességét,pedig a szövődmények előfordulásának gyakorisága,a betegek tudásszintje,illetve a betegek,oktatásra vonatkozó elégedettsége alapján határoztam meg.
A vizsgálati eredményeket értékelve megállapíthatom,hogy a betegoktatás hatékonyságát részben külső,befolyásolható,részben pedig az ellátó személyzettől független tényezők határozzák meg.Befolyásolható tényezők közül az oktatásra fordított,idő,módszer,és az oktató személyének kiléte határozta meg kapott eredményeket.

1. témavezető adatai
Név: 
Kelemen Ágnes
Intézet / Tanszék/ Klinika: 
Józsa András Oktatókórház, Oktatási Osztály

Támogatók: Támogatók: Az NTP-TDK-14-0007 számú, A Debreceni Egyetem ÁOK TDK tevékenység népszerűsítése helyi konferencia keretében, az NTP-TDK-14-0006 számú, A Debreceni Egyetem Népegészségügyi Karán folyó Tudományos Diákköri kutatások támogatása, NTP-HHTDK-15-0011-es A Debreceni Egyetem ÁOK TDK tevékenység népszerűsítése 2016. évi helyi konferencia keretében, valamint a NTP-HHTDK-15-0057-es számú, A Debreceni Egyetem Népegészségügyi Karán folyó Tudományos Diákköri kutatások támogatása című pályázatokhoz kapcsolódóan az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő, az Emberi Erőforrások Minisztériuma, az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet és a Nemzeti Tehetség Program